onsdag 12. november 2014

Sjokoladekort.

I dag har jeg laget et sjokoladekort.
Det er tatt utgangspunkt i en melkesjokolade på 100 gr,
men det kan justeres ut i fra hvor stor sjokoladen er.
Utgangspunktet er et bazzill ark i fargen white som er kuttet etter målene 19 x 24 cm.
Preg så på 8 cm, 9 cm, 17 cm og 18 cm.
I tillegg trenger du to små klaffer som måler 4x3 cm. De preges på 1 og 2 cm. Disse
små klaffene skal limes på innsiden av lommen for å lage plass til sjokoladen.
Men det er lurt å lime på møsterark først.
Jeg har svertet alle kanter og punchet den korteste siden (6 cm) med en
kant punch fra Martha Stewart. Så har jeg målt opp mønsterark, her har jeg
brukt mønsterark fra Maja Design. Målene jeg har brukt er ca 1/2 cm fra
kanten på hvert panel. Altså trenger du 4 paneler med målene 7x18 og et panel
som måles etter hvor langt inn kantpunchen går.
 Her har jeg målt opp bånd- ca 20 cm på hver side, og limer dem under panelene
på utsiden av kortet. (Det kan se ut som at det er limt på lommen på bildet,
 men det er bare festet under de store panelene. )
Her har jeg limt på de små klaffene på innsiden av lommen,
sånn at det akkurat blir plass til en 100 gr melkesjokolade :)

Og her er kortet ferdig pyntet. Som dere ser har jeg på dette kortet blingset litt på målene sånn at "lokket" på kortet er blitt litt kortere enn bunnen- men følger du målene øverst i innlegget skal ikke dette skje ;) Her har jeg pyntet med krympeplastpynten fra forrige innlegg, stempel fra Kort og godt som er kuttet ut med en dies fra spellbinders, blader som er stanset ut med en puncher, bånd og blomster som er pyntet med glitterlim :)
Dette er en kjempesøt vertinnegave/venninnegave/gave til lærer/barnehageansatte eller hvem som helst som fortjener en liten oppmerksomhet :)
Hvis noe skulle være uklart er det bare å rope ut :)
Julehilsen fra Helen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar