onsdag 4. februar 2015

Valentine- tutorial

Hei igjen!

I dag har jeg en en tutorial på en enkel "kortgavepose"-vet rett og slett ikke hva jeg skal kalle den! Jeg så et bilde på Pinterest, og fant ut at dette var en kjekk ting og lage! Enten til din kjære på Valentinsdagen, eller som en oppmerksomhet en helt vanlig dag. Det beste av alt, det er veldig enkelt, og man kan lage den i full fart om man plutselig trenger en liten ting til noen. 


Jeg har brukt mønsterark fra Pion; Blue Fabric. Det eneste du trenger er faktisk det ene arket. Og en bit med bånd eller blonde da, det pynter fint opp langs kanten. Her kommer fremgangsmåten:

 Start med å brette arket på midten på denne måten her. Jeg brukte en bonefolder for å få en pen kant.


Legg arket med den lengste siden ned mot deg selv. Ta tak i det ene hjørnet og brett den over til den andre siden. 
 

 Etterpå tar du det andre hjørnet og legger over til motsatt side. Det ser ut som om den stikker på utsiden av kanten her, det gjør den ikke altså. Den spratt bare litt opp da jeg skulle ta bildet. :)

 

 Lim fast flappene. Så tar du tak på toppen og bretter den delen ned over flappene.


 Jeg brukte en hjørnepunch på toppen, og valgte å sverte kantene. Og så satte jeg på en blonde langs den nedbrettede kanten.


Brukte en cellofanpose og fylte den med godteri i matchende farger...


Og vips, en søt liten oppmerksomhet til en du er glad i!


 Håper du har en flott onsdag! 

Klem fra Malin.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar