onsdag 22. april 2015

17 Mai mix media LO.

Hei hei, i dag er tutorialen min fra 17 mai, og jeg har brukt en av mine favoritt produkter.

Det første jeg gjør når jeg skal starte er faktisk å finne frem maskerings tapen min, noe jeg lærte av Riikka da jeg var på kurs hos henne i vinter.



Ikke bare klarer du å holde fokuset på hvor bildet ditt skal tilslutt, men det gir litt tekstur til det du lager. Etter at jeg har tatt på tapen, tar jeg et tynt lag med gesso, Om du føler at du noen ganger får for mye gesso på, kan det være lurt å ta gessoen på pulten og dra penselen gjennom gessoen og føre på med lett hånd.




Og det er ingen krise om du får gesso hvor du ikke vil ha, for du tar bare en våtserviett og tørker det bort. Her har jeg tatt litt gesso på flagget nede til høyre, men det er fordi jeg har en liten plan med det.




Når jeg lager mixmedia Lo liker jeg å bruke bluefern chip board, for da bygges det litt opp, Du kan selvsagt bruke papir og 3D puter, jeg gjør gjerne begge deler. Jeg tok på gesso mens den lå på mønsterarket for det det gjør jo ikke noe om jeg søler.





Må bare vise dere disse nydelige Papirdesign blomstene jeg skal bruke, Disse kommer i nesten alle farger, jeg er rett og slett litt forelsket i disse.




Så har jeg kommet til det jeg synes er ekstra morsomt, Goosebumps og Liquitex Resin sand. Det som er så stilig med å spray Goosebumps er at når det er tørt og du sprayer mist på etterpå, fester det seg ikke , og du får en effekt som er knall stilig. og Liguitex Resin sand blir som tørket sand, du trenger ikke bruke lim under, og når du sprayer på den (når det er tørt) suger den farge til seg. Det er helt klart en utrolig flott effekt.




Når jeg sprayer begynner jeg med å ha litt avstand til mønsterarket, og der jeg vil det skal være litt mer, holder jeg det nærmere. Her kan du se til venstre hvor jeg har brukt goosebumps, ser ut som det som er oppå er dråper.




Se den herlige effekten på sanden. Jeg bruker også litt vann når jeg sprayer slik at det renner litt.




Her får du se bedre både av sanden og Goosebumpsen.




Så er det planleggingen av arkene jeg skal ha bak, Papirdesign sine nyeste 17 mai ark er virkelig en slager. Jeg limte chipboarden med 3D Gloss gel til finnabair, det gir en flott effekt, og ikke minst ikke noe vil løsne, og den tørker fort. Helt klart en favoritt.




Her kommer planen min frem med at jeg hadde litt gesso på flaggene og greinene, jeg hadde lyst til å få til en 3D effekt med å bruke fra restearket, og det ble slik jeg ønsket. For egentlig syntes jeg at den var litt malplasert i forhold til det jeg ville, så enten kunne jeg tatt gesso over det hele, eller lime en ekstra på. og her har jeg så vidt startet med blomstene å, bladene er faktisk resteark påført wasitape, og punchet ut.




Nå ser du ikke lenger tapen jeg startet med, blomstene dekket dem, men det gjør ikke så mye, den har hjulpet meg til å huske plasseringen av bilde.




Så har jeg både fått på bilder og ord, ordene følger papirdesign sine ark, det ene er fra utklipps arkene og noe er fra selve mønsterarket, produktlinjen. Papirdesign har funnet ut at hvorfor ikke bruke den ene siden til noe fornuftig, jeg digger det. Dette er Alex sin første gang i tog og han var jo helt overgitt at faktisk TV var å filmet dem, og så flaks som han hadde så er det de som står der å blir filmet.. Mamma mamma ring til familien i nord å be dem se på tv, æ e på tv.. hihih




Jeg brukte å kanten på det ene mønsterarket som en slags ramme for det ene bilde.



Så var hele LOen klar og siden arket er lyst og har en del røde elementer, syntes jeg det passet best med blå mist. Jeg har et par grønne dråper, men de forsvant litt.


Jeg har brukt.

Liquitex Resin Sand
Goosebomps
Papirdesign mønsterark Hell og Lykke, flagget til tops
Papirdesign mønsterark Hell og Lykke Nasjonaldag
Glimmermist Jack Frost (favoritt)
Blue Fern studio Beaded strings
Papirdesign blomster, rød, blå, hvit
Distress ink ~Vintage Photo~
Gesso
3D gloss Gel(her kan du gjerne bruke matt om du liker det best)

Det var det jeg hadde for i dag, og i morgen kommer det enda litt mer. Så ha en nydelig kreativ dag.

~DT Jorunn ~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar