fredag 8. mai 2015

Lerret med stensil fra Donna Downey

I dag vil jeg vise et lerret jeg har laget,
 med hjelp av en flott stensil fra Donna Downey.
Ho har utrolig mange fine stensiler, men denne falt jeg veldig for :)

Her har jeg brukt et ferdig oppspent lerret, som jeg har lagt maling fra Dina Wakley
i fargene lilla og hvit i en stripe ned langs midten av lerretet.
Deretter har jeg dratt det utover til sidene ved hjelp av et flatt verktøy-
 som for eksempel et gammelt bankkort. Etterpå, mens malingen fortsatt er våt,
har jeg hatt på et par dråper turkis og dratt utover på samme måten.

Når dette har tørket har jeg tatt stensilen og lagt der jeg ville ha den,
og smurt utover svart embossingpaste ved hjelp av en spatel.
 Så har jeg latt dette tørke,før jeg har laget en ramme rundt bildet ved hjelp av Flytende lim 
som jeg har helt micro-perler på for å få en 3D-effekt på rammen.

Det var alt for denne gang- håper dere har fått litt inspirasjon :)

*Helen*



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar