mandag 31. august 2015

Helga Elin sitt første innlegg.

Hei, jeg heter Helga, og er en nordlandsjente født i 1974. Jeg bor på Sola med min kjære samboer, min sønn på 19 år og vår datter på 2,5 år. Jeg har også en datter på 20 år som har fått ei skjønn lita jente som nå er 4mnd. Det er utrolig kjekt å bli mormor, og jeg føler meg rik som har
mine flotte barn og en fantastisk mann rundt meg i hverdagen! :)





 Jeg startet med scrapping i februar i fjor. Da skulle jeg lage et bursdagskort og ville prøve meg på et brettekort. Jeg søkte litt på nett for å finne tips til bretteteknikker, og jeg fant en masse tips og ideer!! Da skjønte jeg ganske raskt at det fantes en egen verden av scrappere der ute, og jeg bare måtte finne mer ut av den spennende og ukjente siden. Jeg ble rett og slett hekta! 
Siden den gang har det blitt en del utstyr i hus, eget arbeidsrom har jeg fått, og jeg  har fått mange nye venner og bekjente som også driver med denne herlige hobbyen. 

  Jeg kan ikke si at jeg har funnet min egen stil ennå (det er jo så mye som jeg ikke har prøvd), men LO, tags og brettekort er vel favoritt i skrivende stund- selv om jeg faktisk liker det meste. Men: jeg må si at jeg elsker sirkler, dotter og bling, og prosjektene mine har i ny og ne vært en del overfylt, men det er bare sånn jeg liker det, hehe! Lilla, gul- oransje og turkis går også mye igjen hos meg, selv om jeg prøver å bruke andre farger. Jeg har i det siste prøvd meg på litt mixed media. Jeg har lagt min elsk på sjablonger, modelling paste og mist, så det blir nok mye utprøving av det fremover!.

Med denne fantastiske hobbyen får jeg slappet av og samlet energi og samtidig får jeg utløp for ideer jeg har. Jeg har alltid vært kreativ og elsket å skape noe; oppussing og planløsninger i hus har vært min største interesse, og også innredning. Siden jeg har en rygg som hindrer meg i å være like aktiv som før, er scrappingen et fantastiskt alternativ og en annen vri til å få bruke kreativiteten.

Det var Jorunn hos Scrappiness som overtalte meg til å lage meg blogg- noe jeg egentlig ikke hadde tenkt på, og siden den gang, med god hjelp fra Jorunn, har jeg fått laget en del innlegg og deltatt i morsomme utfordringer. Og plutselig sitter jeg her og skal få være med i Scrappiness- teamet. Utrolig spennende og ikke minst utfordrende, og jeg gleder meg til tida som kommer. Jeg må si at jeg var ganske skeptisk da jeg først ble spurt, spesielt siden jeg er så "fersk" i denne hobbyen. Det finnes jo så mange dyktige scrappere der ute. Men etterhvert tenkte jeg at alle må jo begynne en plass, og jeg gjør jo bare noe som er utrolig gøy og får lov å gjøre alt på min måte, så hvorfor ikke?... Så da er jeg plutselig blitt med i den flotte Scrappiness gjengen, og jeg er så utrolig glad for det! :) Jeg føler meg veldig heldig som har fått denne muligheten, og jeg er spent og gleder meg! Jeg håper jeg kan inspirere andre slik jeg selv har blitt inspirert av alt det flotte som er blitt delt på blogger og nettsider.
Besøk meg gjerne på min FB side og blogg
Jeg ønsker alle en strålende dag! Klem, Helga :)


Her er mitt inspirasjons- bidrag til Månedens utfordring; #7 Skisse.

Jeg har laget en LO med de fantastiske arkene fra fabscraps. Jeg må bare si at jeg STORkoste meg med denne LOen! Skissen var så utrolig morsom å jobbe etter, og gav så mange muligheter, så det nærmest flommet over av ideer da jeg startet, hihi! :D  Men, ironisk nok: Det ble nesten vanskelig å lime noe på papiret siden det var så fint... Jeg har brukt bilder jeg tok av min datter for 2 år siden da vi gikk kveldstur på Solastranda. Bildene er i str 6x8 cm, og limt på papir .
Bakgrunnen er lilla og sort Bazill.



Under bildene har jeg brukt nydelige ark fra Fabscraps, og underst har jeg klippet av en del fra en chipboard med sirkler i ulike størrelser. Chipboarden har jeg farget lilla med ink spray.
De loddrette sirklene er også fra chipboarden, og her har jeg også farget med spray og 
limt silikondotter på noen for å gi en ekstra effekt.
Sommerfuglene er glansbilder, og blomstene er fra Papirdesign.
Jeg har brukt litt gesso i begge sider av bildene for å lage litt effekt med de hvite stripene i bildet.



Jeg har valgt å bruke bling for å pynte opp siden, og heller droppe så mye blomster.
Disse blingdottene er bare så lekre, og de kommer i mange forskjellige farger. Jeg bare digger dem! 



Her er skissen jeg har brukt til denne LOen:
Jeg har valgt å vri den 90 grader mot venstre.


2 kommentarer:

  1. Velkommen så mye Helga til teamet, gleder meg til å se hva annet du vil trylle frem ♥

    Klemm

    SvarSlett
    Svar
    1. 1000 takk, Jorunn! Gleder meg også og er veldig spent, hihi 😊

      Slett