onsdag 11. november 2015

Adventstjerne med tutorial og inspirasjon til utfordring #9.

Hei hei. Jeg har endelig kommet i julestemning, og i dag tenkte jeg å vise en tutorial på et brettekort jeg har laget som en adventstjerne. Dette ble samtidig et inspirasjonsbidrag til skisse- utfordring vi har denne måneden. Det er ennå noen dager igjen av vår utfordring som slutter søndag 15.11,
så det er bare å hive seg med!

Her er mitt bidrag til utfordring #9 Skisse:


Her er skissen til vår utfordring.

Og her er min tolkning av skissen.

Til denne julestjernen trenger du:
2-3 pynteark 
(Jeg har brukt Papirdesign sine ark i serien Til ettertanke: 
Chipboard fra Blue fern studios: Circle group panel
BoBunny glitter paste silver
Farge til chipboard: Hvit Wink og stella
Halvperler fra Papirdesign
Hyssing eller bånd til oppheng
og roser fra Storyteller.

Det er lurt å lese gjennom beskrivelsen før du begynner.

Steg1: Preg bazill på 3", 6" og 9" begge veier (rødt)
Steg2: Kutt de skrå linjene som vist under. (blått)

Da skal du stå igjen med denne figuren.

Brett alle linjer og risp kantene og svert disse etterpå.
Jeg har valgt lilla distress ink da dette er adventsfarge for meg.


Steg3: Klipp til alle dekkark, (lilla) og alle pynteark (mønster) som skal limes på.
Her har jeg brukt:

4stk 3,75"x3,75" (lilla)
4 stk 3,75" x 3,75" som deles diagonalt til 8 stk trekanter. (lilla)
1 stk 5,8" x 5,8" (lilla)
4 stk 3,5 x 3,5" (mønsterark)
4 stk 3,3" x 3,3" som deles diagonalt til 8 stk trekanter. (mønsterark)
1 stk 5,5" x 5,5" (mønsterark)

Risp kantene og svert etterpå.


OBS: Skal du bruke rub-on tekster slik jeg har gjort, anbefales det å ta disse på før du limer på alle lag. Jeg limte på alle ark først, og slet med å få teksten til å feste seg pga. underlaget ble så mykt.

Påfør tekstene før du limer arket på resten.

Lim på alle lag. Jeg har brukt lilla underst.

Steg 4: Da er det klart for neste lag med ark:
Jeg har brukt 2 forskjellie mønsterark, det ene i røst har jeg brukt på begge sider.

Mål: ca 5,5" x 2,25"
5,5" x 0,5"
5,5" x 1" (På denne bruker jeg kant punch med hjerter)
3,5" x 3"

Risp alle kantene og svert med distress ink.

Lim på arkene,

Steg 5: PYNT.
Jeg har brukt Bluefern sin chipboard, og klippet ut 2 mindre figurer og farget disse hvit med wink of stella (som er helt fantastisk å bruke til påføring av smale områder!!) 
og sølv med BoBunny sin paste. 


Klipp og lim mønsterark på baksiden av sirklene.
Motivet er en rub-on som jeg først har overført på et hvitt ark og deretter klippet til 
slik at den passer til sirkelen.
 

Påfør tekst "Nå tennes 1000 julelys" med rub-ons og lim på chipboardene etterpå.
 

Steg 6: Da gjenstår bare litt pynt av blomster og fjær.


Jeg valgte helt til slutt å bruke den flotte diesen med istapper, og her er resultatet til slutt.
En søt advents stjerne med 4 advents vers.

Jeg håper du ble inspirert til å bli med på vår skisse- utfordring, eller å prøve deg på å lage julestjernen. Lykke til.

Klem, Helga :)
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar