onsdag 16. desember 2015

Kalender- Tips til en enkel julegave med tutorial

Hei hei! I dag har jeg en kalender på bloggen med en veldig enkel tutorial.
Jeg vil vise hvor lett man kan lage en kalender som kan være kjekke julegaver. 
Det er ennå noen dager til jul, og dette kan være en fin mulighet å få laget noe sånn helt på tampen, og disse passer å gi til "de som har alt",  både unge og gamle.




Til denne kalenderen trenger 3 Bazill, mønsterark, papp plate, tekst, klype+ feste og blomster.
(Min materialliste ligger til slutt i innlegget).




Klipp ut 12stk deler fra bazill (str 3,25" x 4,25").
Klipp ut månedene fra Papirdesign sitt mønsterark "Til ettertanke" og lim hver enkel måned på bazill.




Lim det runde mønsterarket på en bazill, og
lim Bazillen på en tykk papp plate. Bruk sterk dobbelsidig tape eller god lim.





Fest kalenderen i klypa/ hengeren og plasser hjortefilet (knaggen) der du ønsker å ha den.
Mål for plassering av hodet her er:  10,5 cm (fra siden) x 5cm (fra topp)




Jeg gjorde feil første gangen og måtte ta det opp igjen..




Jeg skjulte det ødelagte papiret med en metallklokke fra Tim Holtz,
og brukte limpistol for rask og sterk feste.

 


Lag ferdig blomsterklaser du ønsker å pynte med. Jeg har brukt blomster fra WOC.




Etter du har plassert de ferdige blomsterkassene der du ønsker, legger du store blomster i midten.
Lim alle blomster sammen.




 Få på tekst.  Jeg har brukt tall fra BoBunny og  tekst er rub ons fra Staz.




 Lag en ny blomsteroppsats og plasser over tallene, og plasser på ønsket plass.




Fest snor for henging om ønskelig. Jeg har brukt sort hyssing.




Da er kalenderen i boks! Kjempelett og veldig dekorativ.  :)











Jeg håper dette var til inspirasjon, og ønsker lykke til med siste innspurt før jul!
Klem, Helga :)


Material-liste til denne kalenderen:

Bazill: 3 stk Aqua
Dekor ark:     Kaisercraft antique bazaar bronze
Kalender:      Papirdesign "til ettertanke"
Scor Tape 1"
Papp- plate
Dekorativ henger 
Hjortehode: Plastic trophy antlers fra Tim Holtz
Rub- ons, Staz On, ordtak
Tall, klistermerker fra BoBunny double dot alpha
Perlepynt; Baubles fra Tim Holtz
Metallklokke fra Tim Holtz, timepieces clock faces
Blomster fra WOC; Chrystanthemum,  tulip white,
                                 Sweetharts Mixed brown and white,
                                 White bead berry spray clusters, hip rosebuds blue, hip rosebuds white,
                                 Heather stems white, Magnolias white,
               


2 kommentarer:

  1. Åh wooow! For en fantastisk kalender du har laget. Den var regelrett superb og tusen takk for en knallbra tutorial <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Så kjekt du likte kalenderen, Linn! Og flott om du kan bruke tutorialen. Klem <3

      Slett