mandag 13. juni 2016

Bokkort med Kaiserkraft

Hei,

I dag skal jeg vise dere et bokkort som jeg har laget. Mitt første faktisk:) Har lenge hatt lyst til å prøve meg på et bokkort, for jeg synes de er så fine. Kaiserkraft har kommet med en flott ny serie som heter Always and Forever.


Rundt kanten har jeg brukt en punch fra Martha Steward. Rufset alle kanter på arkene og farget med distress ink - Walnut stain.
Jeg har klippet ut blomstermotiv fra arkene og bygget litt lag på lag med limputer i front.



Det sorte hjertet er fra Blue Fern Studio chipboard som jeg har embosset med sort embossingpulver.





Blomsterbladene har jeg stanset ut av arkene, og jeg har faktisk ikke brukt et eneste stempel! En første gang for alt:) Jeg har kun brukt tekst fra arkene. 
Synes denne kolleksjonen var knall fin. SÅ mange flotte ark.

Baksiden ser slik ut...litt enklere en forsiden.



Her har jeg satt et lite embosset hjerte, litt utklipte blomster og en tekst.

Innsiden ser slik ut:

Jeg har satt en sort blondekant på toppen av foldekantene, og ellers bare pyntet med mønsterark. Tenkte at innsiden av boken kunne fylles med sjokolade eller noe annet godt.

Bokarkene har jeg farget forsiktig i kantene med Distress ink - Antique Line for å få de til å se litt gamle ut.

Jeg synes bokkort var gøy å lage, ikke vanskelig men litt knot å få laget "boksidene". Arkene var utrolig flotte og derfor har jeg ikke brukt så mye annet pynt.

Håper dere ble inspirert til å prøve dere på et bokkort, og sjekk ut de nye arkene fra Kaiserkraft.
Ha en flott uke, så sees vi kanskje på onsdag. Da starter vår nye utfordring!

Materialliste
Chipboard fra Blue Fern Studio - Chunky heart panel
Limputer fra Papirdesign
Perler fra Papirdesign





3 kommentarer: