mandag 19. september 2016

185 988 nye verdensborgere og 2 enkle babykort

Klokke 11:22 i dag, var det tilsammen kommet 185 988 nye verdensborgere og tallet øker hvert sekund.
Jeg tipper at det er en glad mandag, for veldig mange der ute i denne store verden.
Heldigvis skal jeg ikke lage kort til alle disse, men babykort er noe det går mye av hos meg.

På menyen i dag, har jeg to enkle babykort.


Kraftkartong er en av mine absolutte favoritter, jeg bruker det mye. Synes det passer til nesten alt.
Falt skikkelig for utklippsarket fra Kort & Godt, så mange fine motiver å velge mellom. 
Og et lite knippe med koselige tekster som passer til motivene.


Kortene er 4 x 5 1/2 inch, med toppbrett.
Ikke en standard størrelse, men slik går det når kjerringa mot strømmen lager kortet.
Så deilig at man har frie tøyler til å gjøre akkurat det man ønsker.








Har punchet ut blomster i to forskjellige størrelser og limt de sammen og toppet den med en halvperle.
Klippet ut motiver og tekst fra utklippsarket til Kort & Godt og ruffset kantene.
Stanset ut kant på mønsterpapir og vellum.
Har også tatt i bruk et par doilies.




Har klipt ut små biter av mønsterpapiret, og motiv fra utklippsarket. Ruffset kantene her også.
Brukt tekst stempler fra kort & godt.
Pyntet med et hjerte av tre og laget en sløyfe av brunt bånd.

På baksiden av kortene, 
har jeg tatt i bruk 
mitt personlige stempel


Det kan være farlig å føde. En dame vi kjenner, ble lam fra anklene og ned etterpå.
Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko.
Lisen 6 år

Føler meg litt "nyfødt" selv!


Mitt første innlegg som dt og mitt første innlegg for Scrappiness. Det er stas :)
Da takker jeg for besøket og håper å se snuta di her til Onsdag. Vi bables!

 Design Team - Monica Mortensen
Monica


-MATERIALLISTE-

KARTONG/PAPIR:
-Kort & Godt--Utklipp, Dåp--Symfoni, baby rosa--Symfoni, baby blå-
-Kraftkartong-
-Vellum, lys rosa-
STEMPELPUTER:
-Memento--Tuxedo Black-
STEMPEL:
-Kort & Godt--S240-
-Personlige stempler-
DIES:
-Spellbinders--A2 Curved Borders One-
PUNCH:
-EK Success--Retro Flower, Small-
-American Crafts--Flower, Extra Small-
PYNT:
-Halvperler--Mini Paper Doilies--Brunt Bånd--Tre Hjerte-

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jippi :D
      Min første kommentar. Tusen takk Tone. Så koselig at jeg fikk lyst til å sende litt hyggelig post din vei.

      Slett
  2. Så kjekt å lese din først bloggpost, skal bli så kjekt å følge dere alle sammen. Et fint kreativ team ♥ Klemm

    SvarSlett
    Svar
    1. ..og kjekt å se deg her i kommentarfeltet, blir glad av sånt :)

      Slett