onsdag 11. januar 2017

Canvas tag med tutorial, Mixed Media med CCB

Å prøve nye ting er så DIGG! :)

Som nevnt tidligere var vi så heldige å få et kit fra CanvasCorpBrads, og der var det faktisk en del ting jeg lurte på hvordan eller hva jeg kunne lage av det... Canvas Tag og canvas "lapper" i ulike farger: OK- let's go! :)

I dag viser jeg en canvas tag med bruk av bl.a. canvas, ulike medium, stensiler og glimmermist.
Jeg har prøvd å vise fremgangsmåten på hvordan jeg lagde denne med noen bilder og forklaringer under.



Du trenger:

Canvas tag
gul canvas (eller valgfri farge)
medium: gesso, paste, lim/ art medium
stensil
glimmermist (gul og lilla)
blonder
embossingpulver
stor klype
mønsterark
pynt etter eget ønske
(bling, rub ons,


1) Dekk tagen med gesso. Tørk. Bruk stensil og paste. Tørk.


2) Bruk mist og spray/ farg tagen. Jeg har brukt 2 ulike farger.


3) Mens tagen tørker, klipper du til et hjerte fra canvasen.



4) Del hjertet i to på midten, og klipp til så de blir lik vinger.
Fryns kantene ved å fjerne noen tråder.


5) Klipp til ønsket størrelse på blonde. Farg om nødvendig. Jeg har farget blonden gul.


6) Da er det bare å klippe ut bysten fra mønsterarket (eller bruke dies eller annet) og tekst, og  "montere"/ lime alt sammen.


7) Her har jeg montert stoffet på papirbysten og limt denne på klypa som ligger under.
Før jeg limer fast dette på tagen, gjør jeg ferdig bakgrunnen og sverter bysten i kantene 
med distress ink (sort).


8) Bakgrunnen har fått litt rub ons, embossing, pynt og stempel, og kanten er markert med sort Sharpie. Tallene fra stensilen har jeg forsterket med gul Sharpie og noen felter har jeg brukt embossingpulver. Blomster-charmsen er også farget med gul sharpie.
Til sist limer jeg vingene sammen i front.


Nærbilde.


Håper dette gav inspirasjon til å prøve ut canvas, mixed media og ikke minst å bare 
utfordre seg selv på nye ting! 

På fredag viser jeg noe jeg aldri har gjort før. Jeg har lenge tenkt på å prøve meg på å lage
min egen Art Journal bok, men det har bare blitt med tanken. Men da jeg fikk kitet fra CCB, MÅTTE jeg jo bare gjøre et forsøk.. :)



Klem, Helga <3




MATERIALLISTE:
KARTONG/ MØNSTERARK 

 CCB Sewing on Ivory;
7Gypsies: Ordre du Jour; "To & Due paper"


MEDIUM:
Tattered Angels- Glimmer mist
Stempel: Prima
Embossing: Stampendous
Sharpie (gul og sort)
Distress ink

CCB Canvas tag og canvas

STENSIL:
TH: Mini masks stencils










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar