onsdag 19. juli 2017

Sommerlig plannerkit med tutorial




Hei! 
I dag har jeg laget mitt eget plannerkit! Planning var noe jeg ALDRI skulle begynne med, men som jeg ble fullstendig hekta på så fort jeg la henda på en planner. Så fantasktisk avslappende og givende å få lov å være kreativ uten å legge altfor mye jobb i det. I tillegg er det en fantastisk hjelp til å planlegge og huske ting man skal. Jeg får litt samme følelsen som når jeg skrev og tegna i skoledagboka mi som liten. 


En planner er rimelig tom og kjedelig før den blir pyntet, og den skriker om litt hjelp til å bli fargesprakende og fin å se på, og inspirerende å bruke.  


Jeg har brukt papir og klistremerker fra Simple Stories Summer Days, og kuttet til så de passer perfekt i min Happyplanner. Arkene fra summerdays kommer med ferdige design på og noen hele mønsterark. Begge deler egner seg godt i en planner. 
 

Jeg har brukt mønsterarkene til å lage bakgrunner til skrivefelta mine, og de ferdige designa til å lage innstikk til planneren. På uker det skjer mye, kan det være en god ide å gi seg selv litt ekstra plass å skrive og pynte på. Med hullpunchen fra Create 365 er det en lek å lage egne innstikk. Jeg bruke rogså stempler for å bryte opp litt på det øvrige designet jeg lager på siden. Jeg liker blandingen av å stemple og å skrive selv.  





Så er det bare å begynne å sette sammen og lime fast. Jeg legger alltid alle delene løst i planneren min for å planlegge hvordan alt skal bli før jeg limer fast. Så limer jeg på klistremerker til slutt. Jeg fikk også plass til en egenlaget blomst på det ene innstikket. Finner du den? 

Målene på den vanlige happyplanneren (altså ikke mini og ikke big) er følgende:
En rute i månedsoversikten: 40x40 mm
En rute på ukeplaleggeren: 38x57mm
Den tynne, farga, horisontale stripa mellom rutene man-ons: 114x6mm
Den tynne, farga, horisontale stripa mellom rutene tor-søn: 152x6mm
Dobbelrute i ukeplanleggeren: 76x57mm
Trippelrute i ukeplanleggeren: 114x57mm
Firedobbeltrute i ukeplanleggeren: 152x57mm
Hvis du ikke ønsker at den farga horisontale stripa skal synes, kan du legge på 6mm i høyden på hver rute, så vil stripen dekkes av rutene. Men vær obs på at designet lett kan flyte i hverandre og virke noe mer rotete uten noe for for skille mellom. 

Ha en fortsatt kreativ uke!

Materialliste: 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar