onsdag 3. januar 2018

Hjerteboks til Valentine



Heisann!

Hjerteboks til en venn, som kan skjule en liten gave eller litt søtt.
Her har jeg brukt en dies som base til å lage boksen.

Du kan bruke det du har, men jeg har brukt Heartfelt sin Love Collection.



Start med å legge diesen på papiret du skal bruke og tegne rundt. 
Klipp så ut og du har en mal. Lag en til for bruk på baksiden. 
Så trenger du to lengder som måler 2 1/2" x 9.
Score på 1/2" på lengden og den ene kortsiden.
Klipp hakk på langsiden der du har 1/2" for å kunne få den rundt hjertet.
Lim de to sammen på kortsiden.
Da er det klart til å lime de på hjertet du har klart fra tidligere.
Start med der du har limt sammen oppe i buen.
Overlapp nede i spissen.
Lim det andre hjertet på i bunnen for å skjule det du har limt på.
Mønsterarket er 2" x ca 8. start å lime oppe i bøyen og klipp til lengden i spissen.

Til slutt ser boksen slik ut.




Sett denne boksen på et nytt papir og tegne rundt, da kan du lage lokk som blir litt større.
Lengdene på lokket måler 1 1/2" x 9". Score på 1/2" her også.
Gjenta prosessen med å klippe hakk og lime.

På lokket stemplet jeg teksten på hjertet som skulle på toppen, før jeg limte det på.


Da er du klar for å lage blomster.
Jeg har brukt Heartfelt Petunia og foam.
Elsker å varme opp foamen for å se at den former seg oppover, og det blir fine blomster.



Stemple blomstene på foamen, jeg har brukt Versamark.
Men Stas On tror jeg sitter bedre og smitter mindre over på hender.
Stanse de ut med diesen og bruk Nuvo mousse, Bo bunny og Prima acrylic paint til å fargelegge.
Til slutt har jeg på glitter med litt lim.
De glitrer så fint, som ikke sees så lett på bildet.
Da er det klart for å bruke varme på de.
Hold de ned på midten med en metall pinsett.
Når de begynner å krølle seg oppover er de ferdige.
Jeg bøyer de litt utover i toppen på bladet for å få trakt formen.




Stikk hull i midten og tre inn perler.




Har limt sammen fem perler om gangen med limpistol.
Som vist her.


Resultatet ser du her.



Lim bladene sammen til en trakt med limpistol. Det fester bedre og fortere.



Nå er du klar til å pynte esken ferdig.

Slik ble min.




















Lykke til med ditt prosjekt!


-MATERIALLISTE-




Klem fra Kristin





2 kommentarer:

  1. Boksen var nydelig, elsker blomstrene dine.
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Å så nydelig pyntet. Likte detaljene på de flotte blomstene

    SvarSlett