mandag 5. februar 2018

Julie Nutting og morsdag!



Hei alle sammen! Som mange av dere vet var jeg en tur i USA, på Creativation:) FOR en fantastisk opplevelse! 
En av tingene jeg bet meg merke i var at prima sine papirdukker, Julie Nutting. Disse er overhode ikke nye på markedet, men de har tatt helt av i USA. Det finnes egene grupper og egene treff kun for dette! 
Jeg ble selvsagt nyskjerrig, for jeg har virkelig ikke helt sett hvirdan man skal få brukt dem til noe spennende før. Så jeg har sjekket litt, og valgt å prøve meg.

Det spennende med disse dukkene er at det er mange muligheter men kun et stempel. Du står fritt til å velge hudfarge, hårfarge klær osv. Og man må ikke engang kunne fargelegge! (Det har nemlig jeg trodd at var poenget med disse dukkene) 


Det finnes diser, mønsterpapir osv som hører til, men jeg har valgt å bruke kun stempel jeg hadde fra før og rett og slett klippe og lime. Stemplet opp motivet på flere ark, og klippet klær fra et, detaljer fra et, og ansikt og bein fra et. På håret har jeg brukt en brun sharpie, rett og slett for å vise at man ikke MÅ kunne fargelegge for å få til dette. 
Kantene er svertet med distress, og ALT er limt sammen med collage medium fra Tim Holtz

En ekte hjemmelaget gave til morsdag, i søte farger. 
Jeg liker egentlig ikke blomstrete mønster engang, men dette passet flott syns jeg. Jammen åpnet det seg en ny verden for meg, kanskje det gjør det for deg også? Prøv da vel? 

Klem fra Karianne 



Materialliste:
Pappbokstav jeg hadde fra før

6 kommentarer:

  1. Så flott! Takk for inspirasjon! Har noen av disse dukkene,stemplene.Kanskje jeg må prøve jeg og! Likte ditt prosjekt !! Klem ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre:) Morsomt når ting man har slitt med å finne bruksområde til, plutselig blir aktuaelt:)

      Slett
  2. I bought a few of these a few years ago. Must revisit. Love your project. Hugz

    SvarSlett
  3. Så stilig! Eg har eit stempel liggande eg også som det er lenge sidan har vore i bruk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Håper du får masse glede av det:)

      Slett